لباس اوت لت چیست؟

لباس اوت لت چیست؟

لباس های اوت لت چیست؟

چه کسی از خرید لباس‌های باکیفیت برندهای معتبر جهان با قیمت پایین استقبال نمی‌کند؟ اوت لت دقیقاً همین کار را برایمان انجام می‌دهد؛ تلفیق قیمت پایین و کیفیت بسیار بالا! در ابتدا مردم این لباس‌ها را با لباس‌های دست‌دوم یا تاناکورا اشتباه می‌گرفتند و در برابر خرید آن‌ها مقاومت می‌کردند؛ اما این روزها شرایط متفاوت است. زمانی که لباس برندهای معروف اروپایی و آمریکایی هم‌قیمت محصولات بی‌کیفیت یا معمولی چین، ترکیه و… باشند، انتخاب بسیار آسان می‌شود!

اوت لت نامی است که از گذشته روی لباس‌ها، کفش‌ها، کتانی‌های و اکسسوری‌ها ارزان‌قیمت اروپایی و آمریکایی باقی‌مانده است. تمام محصولاتی که با این نام در ایران وجود دارند، از فروشگاه‌های مرکزی برندهای معتبری مثل لیورجی، لوپیلو، نایک، آدیداس، برشکا، منگو، زارا و… خریداری‌شده‌اند. حالا اگر این سؤال برایتان پیش‌آمده که لباس اوت لت چیست و چرا اوتلت قیمت پایینی دارد، در ادامه متوجه خواهید شد.

امروزه با توجه به شناخت درستی که از لباس و سایر محصولات اوت لت وجود دارد، تقاضای آن نیز در کشور افزایش پیداکرده است. تمام فروشندگان موفق و مشتری‌های خوش‌پوش به این محصولات باکیفیت و ارزان‌قیمت رو آورده‌اند.

تاریخچه لباس outlet چیست؟

اوت لت تاریخچه بسیار جالبی دارد! در حدود صدسال قبل، این نام را برای محصولات ناقص کارخانه‌ها استفاده می‌کردند. هر کارخانه‌ای در خط تولید خود یک سری محصول بی‌کیفیت تولید می‌کند که از محصولات سالم جدا می‌شوند. اولین بار، یک کارخانه آمریکایی با ایجاد فروشگاهی در خارج از کارخانه خود، این محصولات را با قیمت پایین‌تری به مشتریانش فروخت. این کمپانی توانست از ضرر ناشی از دور ریختن محصولات بی‌کیفیت و ناقص خود نجات پیدا کند.

پس‌ازاینکه در سال 1936 میلادی یک کمپانی تولید لباس، محصولات معیوب خود را در فروشگاهی در نزدیکی کارخانه خود به فروش رساند، استقبال زیادی از این شیوه فروش شد. مردم می‌توانستند لباس‌های اوت لت که اغلب عیب‌های بسیار جزئی داشتند را با قیمت کمتری بخرند. این شیوه خریدوفروش هم برای مردم و هم برای کارخانه مفید بود.

امروزه لباس اوت لت فقط شامل لباس‌های معیوب و آسیب‌دیده نیستند، اما هنوز هم مثل سابق با قیمت بسیار کمتری از لباس‌های اصلی برندهای معتبر دنیا به فروش می‌رسند. در ادامه دلایل مختلف این ارزانی و شرایط ایدئالی که برای فروشندگان و خریداران لباس فراهم می‌کند را بررسی می‌کنیم.

دلایل ارزانی لباس اوت لت چیست؟

“از هرچه بگذریم، سخن دوست بهتر است”. همه ما لباس اوتلت را به ارزان بودن آن می‌شناسیم؛ اما واقعاً دلیل ارزانی لباس های اوت لت چیست؟ آیا این لباس‌ها مشکلات فنی در رنگ، نحوه دوخت، کیفیت و مشکلاتی از این قبیل دارند؟ آیا این لباس‌ها در کارخانه یا محل دیگری تولید می‌شوند؟ آیا طراح این لباس‌ها با محصولات اصلی کمپانی‌ها متفاوت است؟

یک‌بار برای همیشه تمام این باورهای اشتباه در مورد لباس اوتلت را دور بریزید! دلایل متعددی وجود دارند که یک کمپانی ممکن است بخشی از لباس‌های خود را در این قالب و با قیمتی ارزان به فروش برساند؛ اما موارد بالا حتی 10 درصد از این دلایل را هم تشکیل نمی‌دهند. حالا بیاید باهم ببینیم که دلیل ارزان بودن لباس outlet چیست.

ترخیص محصولات از فروشگاه‌ها

هر گروه از لباسی که وارد یک فروشگاه می‌شوند، پس از مدت مشخصی هم باید از آن خارج شوند. بخشی از این لباس‌ها به فروش می‌رسند و بخش دیگری به دلایل مختلف فروش نمی‌روند. بعضی از این دلایل عبارت‌اند از:

تمام شدن فصل رایج استفاده از یک کالا

با پایان فصل زمستان و آغاز بهار، کمتر کسی دنبال کاپشن، سویشرت و دیگر لباس‌های این‎‌چنینی است. این اتفاق برای لباس‌های دیگر فصول سال هم صادق است. به همین دلیل بخشی از محصولات فروشگاه باقی می‌مانند و دیگر متقاضی ندارند و به بخش اوت لت می‌روند.

از مد افتادن کالا

در کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی که کمپانی‌های بزرگ تولید لباس فعالیت دارند، مد بسیار مهم است. مردم سعی می‌کنند لباس‌هایی به‌روز به تن کنند که طراحان حرفه‌ای آن‌ها را دیزاین کرده‌اند. پس لباس‌هایی که مدتی (چند ماه) از عرضه آن‌ها گذشته، طرفداران کمتری دارند.

رونمایی از کالکشن‌های جدید

با رونمایی از لباس‌های جدید یک کمپانی که طراحی و رنگ‌های جدید به‌روزی در آن‌ها به‌کاررفته، لباس‌های قدیمی‌تر باید کم‌کم از فروشگاه خارج شوند تا جا برای چیدمان محصولات جدید باز شود. این لباس‌ها به قسمت اوت لت فرستاده می‌شوند.

نتیجه این است که تمام یا حداقل بیشتر این لباس‌ها کاملاً سالم هستند و دلیل رفتن آن‌ها به بخش اوتلت چیز دیگری است. فروشگاه‌ها برای اینکه مجبور نشوند این محصولات را در جایی انبار کنند، آن‌ها را با قیمت بسیار پایین‌تری به فروش می‌رسانند. اوت لت می‌تواند یک فروشگاه جداگانه برای برند خاصی باشد یا بخشی از یک فروشگاه بزرگ پوشاک.

اوت لت ناشی از مازاد تولید

بیشتر ما می‌دانیم لباس اوت لت چیست. لباس‌های برندهای معتبر که قیمت پایینی دارند. اما چرا ارزان هستند؟ بسیاری از شرکت‌های بزرگ تولید پوشاک، کفش، اکسسوری و… در دنیا، تولیدات مازاد دارند. همواره بخش زیادی از این لباس‌ها حتی وارد فروشگاه‌ها هم نمی‌شوند و در انباز باقی می‌مانند.

شاید بپرسید که خب چرا کمتر تولید نمی‌کنند؟ دلیلش این است که با راه‌اندازی خط تولیدهای متعدد و استخدام تعداد زیادی نیروی انسانی و سایر مخارج، تولید کمتر اقتصادی نخواهد بود. همین دلیل باعث می‌شود تا این محصولات به‌طور مستقیم از کارخانه یا انبار به اوتلت بروند و در آنجا رونمایی شوند. پس از مدتی هم تمام این لباس‌ها به‌صورت عمده به سایر کشورها فروخته می‌شوند.

نزدیک شدن به تاریخ انقضا

بسیاری از محصولات مانند کالاهای آرایش و بهداشتی دارای تاریخ انقضا هستند. این کالاها را نمی‌توان برای همیشه در انبار نگهداری کرد و باید در سریع‌ترین حالت ممکن به فروش رساند. حالا می‌توانیم متوجه شویم که دلیل ارسال سریع بعضی محصولات به بخش اوت لت و سپس استوک چیست.

لباس‌هایی که از بخش کنترل کیفیت عبور نکرده‌اند

برای تمام شرکت‌های بزرگ تولید لباس هم پیش می‌آید که بخشی از محصولات آن‌ها به‌خوبی دوخته نشده باشند یا مشکلاتی در رنگ لباس وجود داشته باشد. این لباس‌ها مستقیماً از کارخانه به انبار برندهای اروپایی و آمریکایی منتقل می‌شوند و سپس در بخش اوت لت عرضه می‌شوند.

حالا می‌دانید که دلیل ارزان بودن لباس اوت لت چیست و چرا تبدیل به یک صنعت جهانی شده است.

آیا لباس اوتلت ارزش خرید دارد؟

درنهایت فقط یک سؤال باقی می‌ماند؛ آیا لباس اوت لت را بخریم یا نه؟ واقعت این است که هر شخصی بیشتر با روحیات و خلق‌وخوی خود آشناست و می‌تواند در این زمینه تم=صمیم بگیرد. آمار غیررسمی نشان می‌دهند که بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی و فروشگاه‌ها آنلاین در ایران با عرضه این لباس‌ها می‌پردازند و مشتری‌هایی بسیار راضی دارند. این شرایط فقط مختص ایران نیست؛ بسیاری از مردم در تمام کشورهای دنیا و حتی کشورهای اروپایی از این لباس‌ها ارزان‌قیمت استقبال می‌کنند.

با توجه به محصولات بی‌کیفیت یا با کیفیت بسیار معمولی که این روزها در داخل کشور تولید می‌شوند یا از چین، ترکیه و… وارد می‌شوند، اوت لت ارزش خرید بالایی دارد.

چگونه لباس اوت لت بخریم؟

حالا که می‌دانیم لباس outlet چیست، سؤال اینجاست که این لباس‌ها چگونه وارد ایران می‌شوند. همچنین فروشندگان پوشاک و خریداران نهایی از چه راحی می‌توانند این لباس‌ها را تهیه کنند. خرید اوتلت برای فروشگاه‌های لباس و خریداران و مصرف‌کنندگان نهایی، ارزشمند است.

مجموعه بیلیونی برند این لباس‌های اوت لت را به‌طور عمده از انبارهای فروشگاه‌ها و کارخانه‌های معتبر تولید پوشاک در اروپا و آمریکا خریداری می‌کند. به این لباس‌ها استوک گفته می‌شود و در بازار هم با همین نام شناخته می‌شوند. پس از ورود لباس‌ها به کشور، این محصولات بر اساس کاربردی که دارند در بسته‌بندی‌های 5 الی 30 کیلوگرمی قرار می‌گیرند و به‌صورت کیلویی فروخته می‌شوند. شرایط خرید لباس اوت لت یا استوک کیلویی برای تمام فروشگاه‌های بزرگ و کوچک لباس در سراسر ایران امکان‌پذیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *